ВАША НОВОСТЬ


Если Вы знаете театральную новость,
которой нет у нас, пожалуйста,
напишите нам

Кто на сайте

Сейчас 77 гостей онлайн

Мінкульт абмяжуе колькасць вядучых акцёраў у тэатрах PDF Печать E-mail
Блоги - Блоги
17.05.2010 01:00

На думку тэатральнага крытыка Аляксея Стрэльнікава, гэта яшчэ адна спроба чыноўнікаў ад культуры паўплываць на асаблівасці «вытворчага» працэсу ў тэатрах, рэгламентаваць яго.

Тут і далей матэрыял з сайта http://euroradio.fm/by/

Аляксей Стрэльнікаў: «Сёння ў нас ужо ёсць палажэнні, якія рэгламентуюць нават колькасць выхадаў артыстаў на сцэну. Спецыфіка беларускага тэатра ў тым, што ў творчым полі спрабуюць рэалізаваць мадэлі камандна-адміністрацыйнай сістэмы. Спускаецца план па спектаклях і гэтак далей».

У той жа час ён адзначае, што ў праграмках спектакля ніколі не пазначаюць, які артыст — вядучы майстар сцэны, а які — дапаможнага складу. Гледачу гэта не важна: ён прыйшоў захапляцца выканаўчым майстэрствам.

Затое падобныя звесткі вельмі важныя для бухгалтэрыі. Ад гэтай класіфікацыі залежыць заробак акцёраў. І хоць для сапраўднага творцы, кажа актрыса Нацыянальнага акадэмічнага тэатра імя Янкі Купалы Святлана Зелянкоўская, гэтая класіфікацыя не мае асаблівага значэння, але звяртаць ўвагу на яе даводзіцца.

Святлана Зелянкоўская:
«Ад гэтых „вядучых сцэны“, ад „народных“, „заслужаных“ залежаць, на жаль, нашыя заробкі. Выдатных артыстаў у нас больш, чым тая колькасць, якую сістэма хоча абмежаваць нейкімі рамкамі. Шкада, што так атрымліваецца і ў нас спрабуюць урэзаць магчымасці і здольнасці людзей. Але ж мы імкнемся, усё ж такі, не да званняў, а да самаўдасканальвання і развіцця».

Нягледзячы на гэта, кажа Святлана, кожнаму акцёру будзе вельмі непрыемна, калі яго нечакана перавядуць з вядучых майстроў у ніжэйшую катэгорыю — калі раптам апынецца, што ў тэатры вядучых больш, чым вызначыў Мінкульт. А такое цалкам магчыма.

Паводле словаў дырэктара Купалаўскага тэатра Паўла Палякова, чыноўнікі Мінкульта збіралі меркаванні сярод кіраўнікоў тэатраў наконт сваёй прапановы. І нават прасілі выказаць пажаданні ў адказ.

Павел Палякоў: «Міністэрства, перш чым нешта зрабіць, у кожны тэатр накіроўвала гэтыя звесткі для таго, каб мы далі сваю інфармацыю і тое, што мы хочам. І мы накіравалі свае прапановы. Пажаданні, скажам так».

ЕРБ: «Ці ўлічылі вашыя пажаданні?»

Павел Палякоў:
«Ну... Не зусім».

Ад адказу на пытанне, колькі зараз у тэатры вядучых майстроў сцэны, дырэктар Купалаўскага ўхіліўся. Як і ад каментароў на тэму іх магчымага скарачэння ў будучым. Але зазначыў, што заўсёды можа знайсці сродкі, каб даплаціць таленавітаму, але «нізкакваліфікаванаму» акцёру.

Павел Палякоў: «Ёсць маса іншых спосабаў. Ніхто яшчэ фонды не адмяніў. Можна стымуляваць іншымі метадамі».

Пры гэтым заробкі акцёраў таго ж Нацыянальнага акадэмічнага тэатру імя Янкі Купалы вартыя жалю — 700-800 тысяч. І Святлана Зелянкоўская — дарэчы, нават не майстар сцэны, а актрыса вышэйшай кваліфікацыі — раіць шукаць іншыя сродкі забяспечыць сябе.

Святлана Зелянкоўская: «Напэўна, трэба больш здымацца ў кіно і менш залежаць ад дзяржавы, калі атрымліваюцца такія сітуацыі».

Тэатральны крытык Аляксей Стрэльнікаў называе гэтую пастанову спробай чыноўнікаў «паверыць алгебрай гармонію» — пацвердзіць свае статыстычныя дадзеныя доказамі мастацкага росту.

Патлумачыць неабходнасць з’яўлення праекта пастановы «Аб тыпавых штатах мастацка-артыстычнага персаналу тэатральна-відовішчных арганізацый у мэтах упарадкавання структуры дзяржаўных тэатральна-відовішчных арганізацый» Еўрарадыё папрасіла начальніка ўпраўлення мастацтваў Мінкульта Міхаіла Казловіча. Але той катэгарычна адмовіўся ад любых каментароў.

Просмотров: 10632
Архив комментариев

busy