ВАША НОВОСТЬ


Если Вы знаете театральную новость,
которой нет у нас, пожалуйста,
напишите нам

Кто на сайте

Сейчас 54 гостей онлайн

Блоги «Театральной Беларуси»

A short description about your blog

Международный Молодежный театральный форум  «М.@rt.контакт»-2010                                                     

«Чайка» А. П. Чехов, режиссёр Римас Туминас. Государственный малый драматический театр (г. Вильнюс, Литва).

А как же без Чехова... и снова «Чайка»...


Амаль дзевяноста гадоў таму на купалаўскай сцэне адбылася прэм’ера спектакля «Хам» па аднайменнай аповесці Э. Ажэшкі. Сёння, ужо ў XXI стагоддзі, рэжысёр Аляксандр Гарцуеў звярнуўся да гэтага твора, зрабіў яго інсцэніроўку і стварыў спектакль з чароўным жанравым вызначэннем: «нёманскі міф».

Галоўным поспехам пастаноўкі з’явіўся вобраз Франкі (Валянціна Гарцуева). Пазбавіўшыся бацькоў яна трапляе ў жорсткі чалавечы свет. Прыгожая і маладая Франка ідзе на службу да паноў, яе першы гаспадар пасля ночы кахання дае ёй грошы, і з гэтага часу кожны яе гаспадар становіцца яе палюбоўнікам. Кожную хвіліну яна помсціць за свой сорам, карыстаючыся сваёй прывабнасцю, Франка спакушае мужчын, яна кахае і ненавідзіць, лічыць сабе паненкай, а просты люд — «хамамі» і брудам. У ёй жыве д’ябл, але колькі адчаю, болі ў гэтай вар’яцкай душы. Франка закахалася ў «хама» Паўла (Аляксандр Абрамовіч) і выйшла за яго замуж, але яго дабрыня, цеплыня не выратоўвае дзяўчыну. Вобраз гэта атрымаўся ў спектаклі трагічны, моцны ў сваёй унутранай супярэчнасці, у бяссіллі атрымаць спакой і прабачэнне ў самой сабе — сапраўдны шэкспіраўскі маштаб, гамлетаўская душа.

Увогуле ж спектакль падобен на мазаічны малюнак: сцэны змяняюць адна адну, то гэта дыялогі на авансцэне, то мізансцэнічныя замалёўкі на вялікім драўляным памосце. Але якасная няроўнасць гэтых кавалкаў робіць са спектаклем небяспечную рэч. Некаторыя драматычныя сцэны вызываюць усмешку, а асобныя рэплікі, не павінныя вылучацца з агульнага тэксту, набываюць аб’ём і ператвараюцца ў жарт, да таго ж акцёры падыгрываюць рэакцыі зала, і сцэна пачынае стыхійна развівацца ў невядомым накірунку. У такой своеасаблівай імправізацыі ёсць нешта цікавае, гэта як спроба больш простых і жывых эмоцый вырвацца з-пад абагульненых, парой статычных масак герояў.


мысли...

Написал: Vika

 

Остро чувствуется нехватка театральных событий. Ещё сильнее ощущается почти полное отсутствие в Беларуси активной театральной жизни. То, что позволяет развиваться любому живому организму: заинтересованность, общение, поиск,  попытки создать что-либо, в общем, всё, что можно заменить одной фразой «движение вперёд» - остаётся редким исключением в нашем общем неживом и сером театральном пространстве.

Может быть, звучит слишком категорично. Конечно, можно сказать о том, что в целом всё нормально, привести факты, проценты посещаемости театров, количество премьер, и всё это, по сути, будет правдой. Вот только является ли эта правда и это «нормально» тем, чем можно гордиться. Успокоиться и сделать вид, что ничего страшного не происходит.  Можно, но из такого спокойствия ничего не родится. А сейчас очень нужно, чтобы рождалось, создавалось, искалось. Так важно, чтобы были пробы, эксперименты, личные находки и личные ошибки у каждого. И чтобы этих каждых было как можно больше.

Я совершенно согласна с утверждением о том, что глупо постоянно учиться на чужих ошибках, этим мы лишаем себя возможности пережить и узнать очень важные вещи. Ошибки нам, тоже, очень нужны. А то посмотришь вокруг - ни одного откровенно провального спектакля, везде вытаскивается что-нибудь да хорошее, даже если это хорошее и такое, что лучше бы плохое было. Ошибки рождает действие, действие означает неравнодушие и движение, а движение - это прогресс и развитие, то главное, что сейчас нужно.


<< Первая < Предыдущая 1 2 3 Следующая > Последняя >>